Green-eye بعد
قبل

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

آیا دوست دارید رنگ چشم‌هایتان را در عکس‌ها تغییر دهید؟ در این مطلب نحوه تغییر رنگ چشم در فتوشاپ را به شما آموزش خواهم داد. با این روش، شما قادر خواهید بود چشم ها را روشن تر یا تیره تر کرده و رنگ آنها را تغییر دهید.

آنچه در آموزش تغییر رنگ چشم خواهید آموخت:

  • نحوه ویرایش رنگ چشم در فتوشاپ
  • نحوه تقویت رنگ چشم
  • نحوه حفظ درخشندگی چشم

مرحله اول

عکس خود را در فتوشاپ باز کنید و کلید W را فشار دهید ، به نوار بالا بروید و روی گزینه Select and Mask کلیک کنید.

ماسک کردن

مرحله دوم

ابزار براش (B) را انتخاب کنید ، اندازه قلم‌مو را با اندازه عنبیه چشم تنظیم کنید و روی آنها را رنگ کنید.

مرحله سوم

سپس کلید Alt را نگه دارید و روی قسمت هایی مثل پلک ها و مژه ها که نباید بخشی از ماسک (Mask) باشند را رنگ آمیزی کنید. لازم نیست دقت بسیار زیادی برای انتخاب محدوده به خرج دهید، همیشه فرصت ویرایش mask را خواهید داشت.

change-eye-color-in-photoshop-1-3

مرحله چهارم

قلم‌مو را کوچکتر کرده و در حالی که کلید Alt را نگه داشته اید مردمک ها رنگ آمیزی کنید تا از محدوده انتخاب شما کسر شود. اگر نمی توانید مردمک چشم را درست تشخیص دهید، سعی کنید محل آنها را حدس بزنید.

change-eye-color-in-photoshop-1-4

مرحله پنجم

Output را روی Selection قرار دهید و روی OK کلیک کنید.

change-eye-color-in-photoshop-1-5

مرحله ششم

یک لایه تنظیمات یا همان (adjustment layer) برای تنظیم رنگ Hue/Saturation اضافه کنید. این لایه به طور خودکار از محدوده انتخاب به عنوان ماسک خود استفاده می کند. نام لایه را Color بگذارید.

change-eye-color-in-photoshop-1-6

مرحله هفتم

تیک چک باکس Colorize را بزنید و به چشم ها رنگ روشن و شدید بدهید. به این موضوع دقت کنید که رنگ روی اطراف عنبیه چشم تاثیر نگذارد یا این که بخشی از عنبیه در ماسک پوشیده نشده باشد. اگرچنین چیزی مشاهده کردید، می‌توانید روی لایه Mask کلیک کنید تا انتخاب شود، سپس یا استفاده از براش B محدوده ماسک خود را ویرایش کنید. با رنگ مشکی می‌توانید محدوده‌هایی که انتخاب کردید را حذف کنید و با رنگ سفید در براش می‌توانید به این محدوده استفاده کنید (برای یادگیری بیشتر Mask کلیک کنید.) رنگ های مختلف را آزمایش کنید. با توجه به روشنی یا تیرگی چشم در عکس ممکن است برخی رنگ‌ها متناسب و برخی دیگر مناسب نباشند.

change-eye-color-in-photoshop-1-7.
change-eye-color-in-photoshop-1-11

روی selection خود هم رنگ‌های تیره و هم روشن را امتحان کنید.

مرحله هشتم

ممکن است چشم ها در حال حاضر فاقد جزئیات باشند ، به خصوص اگر سعی می کنید رنگ آنها را روشن کنید. برای رفع این مشکل ، روی لایه دوبار کلیک کنید تا پنجره Blending Mode باز شود. به قسمت Blend If بروید. نشانگر تیره پایین نوار Underlying Layer را بگیرید و آن را به سمت راست بکشید – این کار باعث کم شدن یا حذف شدن افکت در نقاط تیره عکس می‌شود.

هنگام حرکت دادن اسلایدر کلید Alt را نگه دارید تا نشانگر تقسیم شود و جلوه تدریجی‌تری پیدا کند. هرچه رنگ مورد نظر شما روشن تر باشد ، می توانید نشانگر را بیشتر حرکت دهید. این تنظیمات بعدا هم قابل تغییر هستند.

change-eye-color-in-photoshop-1-10
change-eye-color-in-photoshop-1-11

این تکنیک به شما اجازه می‌دهد تا بدون از دست دادن جزئیات رنگ چشم را روشن‌تر کنید

مرحله نهم

اگر می‌خواهید می کنید چشم ها را تیره تر کنید ، متوجه خواهید شد که درخشش روی عنبیه نیز تیره تر می شود. برای رفع این مشکل ، کلید Control را نگه دارید و روی Layer Mask کلیک کنید تا یک selection ایجاد شود.

مرحله دهم

کلید Q را فشار دهید و روی مردمک ها را با رنگ سفید رنگ کنید تا آنها را از قسمت انتخابی حذف کنید. سپس دوباره Q را فشار دهید.

مرحله یازدهم

در حالیکه عنیبه چشم در حالت انتخاب است به لایه Background برگردید و Control-J را فشار دهید تا قسمت انتخاب شده کپی شود. آن را به بالای لایه‌ها بکشید و نام آن را Shine بگذارید.

مرحله دوازدهم

Control-L را فشار دهید تا پنجره تنظیمات Levels باز شود. نشانگر سیاه را به سمت راست بکشید ، تا چشمها سیاه و براق شوند. ولی سفیدی‌ها از بین نروند. سپس روی OK کلیک کنید.

مرحله سیزدهم

از تب Blending Mode گزینه Screen را برای لایه shine انتخاب کنید، تا بدین صورت سفیدی‌ها باقی بمانند و تیرگی‌ها نمایش داده نشوند. حالا درخشش بیشتری به چشم‌ها اضافه می‌شود.

مرحله چهاردهم

کار ما به پایان رسید. حالا شما آزادید تا چشم‌ها را به هر رنگی تغییر دهید. اگر می‌خواهید شدت و تاثیر رنگ را بیشتر کنید، از لایه Adjustment کپی کنید یا اگر می‌خواهید تاثیر آن را کم کنید، opacity لایه رنگ را کمتر کنید.

 

امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع بشه.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتیاج به مشاوره دارید؟