در این مطلب قصد آموزش ساخت پترن (Pattern) یا یک الگوی تکرار شونده در نرم افزار ایلاستریتور را دارم.استفاده از Pattern طیف وسیعی در دنیای گرافیک داره و میتونید نقش اون رو در صنعت نساجی، بسته بندی‌ها، کاغذ کادو، اپلیکیشن‌ها و … ببینید.

پترن (Pattern) یک الگوی تکرارشونده است. یعنی یک طرح یا آبجکت بصری قابلیت تکرار شدن بینهایت در یک محدوده را دارد و مانند رنگ عمل می‌کند.

یک فایل جدید ایجاد کنید

بعد از این که وارد نرم‌افزار Illustrator شدید و Document جدید باز کردید، یک مربع بکشید. در اینجا منظور از مربع حتما پس‌زمینه برای پترن نیست. در ایلاستریتور شما باید اِلِمانها یا آبجکت‌هایی که می‌خواهید تکرار شوند را داخل یک مربع (بدون strok و Fill) تنظیم کنید. با اینحال میتوانید یک مربع هم به عنوان رنگ پس زمینه الگوی خود بکشید.

blue square in illustrator
arrange object in square

آبجکت‌ها را تنظیم کنید

سپس طرح مورد نظر که میخواهید تکرار شود را درون مربع جانمایی کنید. به یاد داشته باشید اگر تمام آبجکت‌های شما داخل مربع جمع شوند ممکن است در زمانی که تکرار می‌شود محصور بودن در یک مربع و حالت بلوک بودن پترن، شما را از نتیجه دلخواه دور کند. به همین منظور قسمتی از برخی آبجکت‌ها از لبه‌های چپ و پایین بیرون زده و هنگامی که تکرار میشوند، آن مقدار از آبجکت‌ها که بیرون از مربع است، در تکرار از سمت لبه‌های بالا و راست به پترن اضافه می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتیاج به مشاوره دارید؟